André Olden en Janneke van Schooten wonen prachtig in het buitengebied van Deventer en zijn verankerd met hun omgeving. Onze eerste kennismaking was tijdens de kunstfietsroute "Kunst van hier tot Ginder" 2008. Toen ik mijn kunstwerk wilde plaatsen boven op het dak van hun schuur, was dat geen probleem.
Doordat we elkaar al jaren kennen en van elkaar weten dat we gedreven, gepassioneerde mensen zijn, was de link in het werk snel gemaakt. Toen André besloot voor zichzelf te beginnen bood ik aan zijn huisstijl te ontwerpen.
Al snel besloten we een 'moodboard' te maken. Samen met Janneke hebben we hier kritisch en eerlijk aan gewerkt. Alle aspecten van André, zowel zakelijk als persoonlijk hebben we verbeeld. Hieruit volgde vrij snel een geschikt logo. Het 'moodboard' gebruiken we nog steeds.
Het logo en de totale uitstraling van de onderneming 'Olden Makelaars' is gedestilleerd uit het 'moodboard':
- landschap/ruimte
- actief/zakelijk
- kwaliteit/degelijk
De onderdelen hiernaast zijn tot nu toe ontwikkeld: drukwerk waaronder briefpapier en visitekaartje, te-koop-borden, beachflags en advertenties.
André belde mij met het nieuws dat hij hoofdsponsor is geworden van ZAPO tractorpullingteam. Het logo zat er als sticker op maar hij wilde graag een ontwerp toegespitst op de motorkap. Ik had wel vaker folies en stickers ontworpen, maar nog nooit voor een trekker-motorkap.
In vijf ontwerpsessies in de schuur van de chauffeurs van de New Holland trekker, zijn we tot een ontwerp op maat gekomen. Het logo is in de curve van de motorkap geplaatst en versterkt daarmee de dynamiek van de trekker tijdens tractorpulling wedstrijden.